Cikkek : Robert Gravis: Jézus király - Zorobabel népe Talmudja |
Robert Gravis: Jézus király - Zorobabel népe Talmudja
2009.04.15. 08:43
Lázár népe Talmudja ez, melyben a kutyák népe közül megtalálható Mária, akiből hét démont űzött ki Jézus. Hillél neve szintén e könvben fedezhető fel, mint Edom népének zsidó tagja.
Gondolat Kiadó 1969.
London 1966.
Fordította: Terényi István
Robert Gravis 1946.
Kiadta: a TIT kiadója, felelős szerkesztő: Fögler Klára, műszaki vezető: Kálmán Emil, kötésterv és borító: Marcella munkája.
Megjelent a Csehszlovák Szocialista Köztársaság és a Magyar Népköztársaság közös könyvkiadás egyezményének keretében. Felelős Zrinyi nyomda Bolgár Imre igazgató.
Az Egyiptomiak Szerint Való Evangéliumban Sálom megkérdezte az Úrtól: Meddig fog tartani a halál uralma?
Ő így felelt: Ameddig ti, asszonyok gyermekeket fogtok szülni.—Én azért jöttem, hogy leromboljam a Nőstény munkáit.
Alexandriai Kelemen
Stromata III.
Kommentátorok Edom gonosz királyságával kapcsolatban emlitik Jesu-ha-Noerit, azaz Jézust, mivehogy az volt az ő népe. Egy húsvét előestéjén felakasztották..Közel volt a királysághoz....
Balaám, a Sánta harminchárom esztendős volt, amikor Pintiász (Pontius Pilátus), a Rabló megölte....
Lexikon Talmudicum Abarbanel alatt és babilóniai Talmud Zanhedrin 106b, 43a, 51a.
10. oldalon áll: Pál kijelentette, hogy nem kell körülmetélés az üdvözüléshez, maga Jézus sem tulajdonított jelentőséget a zsidó szertartási törvényeknek azon az alapon, hogy Jehova, a zsidó Iaten előtt többet nyom a latban az erkölcsi érték, mint az aprólékos rituális pontosság, Pál még azt is hírdette, hogy Jézus feltámadása után elrendelte, hogy testének szimbolikus evése és vérének jelképes ivása szent szokás legyen a khésztoszi egyházban. Ez az eukharisztia néven ismert ritus ügyesen megépitett hídként köti össze a judaizmust a görög és szíriai misztérium-kultuszokkal - mármint azokkal, amelyben a hívók Zammúz szent testét szentségként eszi, és Dionüszosz vérét szentségként isszák.
11. oldalon: A zsidóság sohasem hódolt a Nagy Hármas Holdistennőnek, akit a közhit a mediterrán fajok édesanyjának tart....Ádámról, Noéró, Ábrahámról, Jákóbról és Mózesről szólnak. Azt hirdették, hogy a Jehova a világmindenség egyedüli ura, az Istennőt pedig holmi démonnak, boszorkánynak, ringyók királynőjének, parázna lidércnek és fő-fő bajkeverőnek bélyegezték.
Jehovát valamikor a Nagy Istennő odaadó, hűséges fiának tekintették, aki mindenben engedelmeskedett neki és kegye folytán elnyelte a rivális istenek és istenecskék egész sorát - a terebintusistent, a villámistent, a gránátalmaistent, a bikaistent, a kecskeistent, az antilopistent, a borjúistent, a delfinistent, a kosistent, a szamáristent, az árpaistent, a gyógyítás istenét, a holdistent, a Sírius-csillag istenét, a napistent. Később mennyei szentháromságot formált magából és a hármas Istennő két tagjából, név szerint az oroszlános Anatjából és a galambok Aserájából, akik Juno és Minerva megfelelői. A Holdistennő harmadik személye, akinek a neve Seól visszavonult, hogy az alvilági tájakon uralkodjék, mint a görög Hekaté.
12. oldalon aláhúzva: Jehova szakításának okmánya két Istennőtársa ellen,
akik ott Ohholá és Oholibá néven szerepelnek - Ezékiel könyvének obszcén passzusában.
Elfogadta a Dávid fia címet.
Második Ádámként Jézus azt a feladatot tűzte maga elé, hogy megsemmisíti a bűnt, amit a patriarchális legenda szerint Első Ádám követett el, mivel bűnös módon hallgatott feleségének, Évának csábító érveire.
A Nagy Istennő, akihez eredetileg Palesztina földje tartozott legkorábbi neve Belili volt, amit ők Béliálnak ejtenek ki, az utóbbi végromlást, végpusztulást jelent.
14. oldalon aláhúzva: Dionüszosz - Apollón - Zeusz-féle, bikán lovagoló Napisten házasságra lép anyjával, a Holdistennővel, aki oroszlánon ül, kígyót szorongat a kezében. A templom, amelyben a jósnők és eunuch papok teljesitenek szolgálatot Kelet felé néz: kapuin kívül két óriási phallikus oszlop áll, amilyenek Salamon Templománál voltak.
15. oldalon: Jakab már nem élt, Pál sem élt, Péter sem élt.
16. oldalon: A Péter-féle kősziklán alakult meg az egyház.
17. oldalon: A farizeusok Jézus legádázabb ellenségei voltak.......cádokiták, más néven szadduceusok.
18. oldalon: A szadduceusok támadó háborúkat viselt Edom meg Szamária ellen. .idézte Hillél, a legnagyobb tiszteletben álló farizeus tanítómesternek kritikai megjegyzéseit.
19. oldalon: a khésztianosz egyházközösségekben, mint az orfikusoknál - a görög misztérium-kultusz beavatottjainál dráma formájában tanítják a titkos tanokat.
20. oldalon: Jézus születéséről szóló dráma az egyiptomi egyházban. A dráma főszereplői: Gábriel arkangyal, Mária, Jézus anyja, Mária unokatestvére Erzsébet, Erzsébet férje, Zakariás pap, Mária férje, József, három juhász,
három asztrológus, egy bába, Sálom, Heródes király, végül Anna a prófétanő és Simon, a pap. Jézus a Messiás, megjövendölték az ősrégi görög, egyiptomi, kelta, örmény és indiai misztériumok. A darab elsötétített színpadon kezdődik, amely a betlehemi istállót ábrázolja.
A kakas kukorékolva: Krisztus megszületett!
A bika bőgve: Hol?
A szamár ordítva Betlehemben!
A kakas a lelkeket vezető Hermész és a gyógyító Aszklépiosz szent szárnyasa, szétkergeti az éjszaka sötétségét, ő az újjászületett Nap hírnöke.
A bika meg a szamár a két megígért Messiásnak - József fiának és Dávid fiának - szimbolikus állata. ....láthatóvá válik a Szent család. A Szűzanya és a Gyermek ...anya kék köntöst visel és ezüstcsillagokból álló koronát, a kisded jászolban fekszik......a szakállas József támaszkodik a botjára.
----zene: dob és síp hangja hallik, Három örvendező juhász lép a színre, éppen olyanok, mint az Ida-hegyi pásztorok, akik a kisded Zeuszt imádták....a misztériumjáték vezetők azon az adventi szertartáson, amelyről az eleusziszi misztériumok kapták a nevüket....megtaláltuk a mi Királyunkat, a Tenger Leányának Fiát, aki ebben a kosárban feküdt a folyóparti nádasban!
22. oldalon: ...alkalmam volt végignézni egy másik vallásos drámát is, mely Jézus kínszenvedéséről és haláláról szól.
24. oldalon: Anna, az Áser törzséből való Fánuel leánya
25. oldalon: ..Heródes király templomot építtet, az utóbbit Zorobabel templomának nevezték.
25. oldalon Annára rábizták a festett lent, fonalat kellett belőle sodorni a Szentek Szentjének....a bíborszín Miriámnak jutott, a második sorsoláson a skarlátszín szintén Miriámnak jutott.
26. oldalon: Kocheba falu Dávid csillagáról kapta a nevét.
27. oldalon Miriám története olvasható, akinek anyja Hanna volt.
29. oldalon ...csak sáskababot egyél...Áser leánya, egy öreg és ájtatos özvegy, aki sokat imádkozik és böjtöl Izraelért.
3l. oldalon: Némely álmok Istentől jönnek, mások a Gonosztól származnak.
....a vendég hozzá sem nyúlt a báránypecsenyéhez és pisztáciával ízesített kis mézeskalácsokhoz......elővette lantját és hangszerét pengetve énekelni kezdett. Egy Hanna nevű asszonyról jövendölt, Dávid egyik Örökösének feleségéről.—
32. oldalon: Hanna azonos lesz az ezüst arcú Sárával, Hanna egy lesz a göndör fürtű Ráchellal.....egy vöröshajú vadászról énekelt, ruháit borfoltok festették pirosra, delfinbőrből készült lábbelit visel, kezében fenyőpálcát tartott, Nimródnak hívták, a másik neve Jérakhméel, a Hold kedveltje.
.....a szőrös visszajön újra, hogy széttörje a jármot, amivel sima bőrű testvére, a csaló leigázta!
Nimród majd egyszer visszatér nyolc griffszárnyon repülve. Az első királynő szülte és nevelte őt, a második szerelemmel szerette és megölte, a harmadik bebalzsamozta és nyugovóra tette a Csigavonalas Házban.
23. oldalon: Nimród is Kozinak, az edomiták szőrös, vörös napistenének volt a megszólítása....de ha a Nap lesz a gyermek, legyen a neve Jérakhméel, mint a Napé, ha pedig hold lesz, annak nevét viselje, legyen Miriám. Ő Lilith és Éva és Astarót és Ráháb és Thámár és Lea és Ráchel és Mikál és Anat.
24. oldalon: ..siratódalt énekelt Tubálkámról...Tubl ivadékai vagyunk.....a szőrös érfi Nap eltűnt a hegyek mögött. Nem Tubál ivadéka Káleb? Kutya képében őrizte nagybátyjának, Jábálnak a juhait.
38. oldalon aláhúzva Judit kérdése Hannától: Miért kötik a thürszoszokat három növény: a fűzfa, a pálmafa és a mirtusz gallyaiból? És miért van az, hogy a pálmát mindig középre, a mirtuszt jobbra és a füzet balra rakják?
....Ez az ünnep a Gyümölcsök Ünnepe, Éva teliholdjának ünnepe...ősanyánk, második Éva mirtuszvirágot szakított, beszívta illatát és azt mondta: Ez a fa jó lesz a szerelem lugasának, mert Ádám csókjaira vágyott. Majd szakított egy pálmalevelet, legyezőt hajtogatott belőle mondván: Itt van egy legyező, mellyel fel lehet szítani a tüzet, mert akkor Ádám még csak úgy szerette őt, mint nővérét. Végül ágakat tépett le egy fűzfáról és azt mondta: Ezekből a vesszőkből bölcsőt lehet fonni....Éva anyánk birsalmát adott enni Ádámnak......
40. oldalon: Anat megegyilkolt fiát, Tammúzt, Árpakéve istenét gyászolták...
...az első napon bűneik engeszteléseképp egy kecskebakot, továbbá két kost, tizenhárom aranyozott szarvú ökröt és tizennégy bárányt áldoztak fel.
4l. oldalon: ...a kochebai Joákim házában fogsz szolgálni, aki Dávid örökösei kozül való.....
42. oldal:..Mosd meg az arcodat, fesd ki a szemedet sinai rézporból készült zöld festékkel, dörzsölj nádrusolajat a kebleid közé.......
Hanna kezébe vette a bíbor fejdíszt. Fő ékessége egy ezüst holdsarló volt, amely arany- és skarlátszázakból hímzett, hatágú Dávid csillag köré ívelődött. Anat istennő aranypiramisa volt ez, amelyet a karlátszínű háromszög kapcsolt egybe. A csillag mindkét oldalán hímzett mirtuszgallyacskák, csengettyűk, cédrusfák, fésűskagyló-héjak, gránátalmák ékeskedtek.......
43. oldal: ...Judit az óváros sikátorainak labirintusában a Hal-kapu felé vezette úrnőjét. Ott volt a jebuzeusok lakónegyede....
47. oldal:.....A rúgkapáló állatok láttán a pap megjegyezte, hogy kítűnő erőben vannak. Majd egymás után végzett velük: fejüket északi irányba fordította, rövid áldást mondott, átvágta a torkukat, vérüket ezüstedényben felfogta és az oltár köré locsolta. Utána a tetemeket lévita mészárosokra bízta....
54. oldal: ..a fiú ott maradt a rablóknál és edomitaként nevelkedett fel....A gyerek apja az Isten Rabszolgája volt....
57. oldal: ...egy régi egyiptomi ötvösműhelyből származó, belül üres fétis vadszamárfejet ábrázolt. ....A fétist háborúban zsákmányolta. Alexandrosz Jannaiosz király az edomitáktól Dóra vagy Adorajim városában, Hebron közelében...Nagy becsben tartották ezt a fétist, amelyet Nimród halotti maszkjának neveztek......Ennek a maszknak a segítségével ...teljesen legyőzheted Kozit, más néven Nimródot, Dóra ocsmány istenségét...
59. oldal: ...A vadszamár megöli az embert, ahogyan...a cirkuszi arénában, amikor hadifoglyoknak kellett vele viaskodniuk. Gyors, mint a fecske, alattomos, mint az ikneumon: az egyitpomi fáraómacska és vérengző, mint az arab haramiák....
60. oldal: ...Heródes Rómába vitte Mariammétől született fiait. Augusztus császár palotájában helyezte el őket....zsidó nevelőket hagyott mellettük. Az utóbbiak becsületes, jó szándékú ortodox nézeteket valló emberek voltak ugyan, de - és Heródes főként azért szemelte ki éppen őket - hiányzott belőlük az erély és a tekintély...
61. oldal: ...Heródes arra kérte, hogy bizonyos Ión városokban letelepedett zsidó kereskedőknek adja vissza régi kiváltságaikat, amelyeket a görög polgári hatóságok megtagadtak tőlük....
69.. oldal: ..A Kanthera-család Jehova csupán az olümposzi Zeusz különleges, helyi jellegű változata...
70. oldal:...Hillél tanításait követték
72. oldal: ..A leányt, aki a Küprosz nevet kapta, gyerekkorában eljegyezték Arisztobulosz fiával, a későbbi híres Heródes Agrippa királlyal...
73. oldal: ...Sovány vígasz - mondta Antipatrosz. ...legalább az anyám Makkabeus volt.
Simon szárazon felnevetett: - Hercegem, ugyan kicsodák- micsodák ezek a királyi Makkabeusok? Őseik még százötven esztendővel ezelőtt asztalosok voltak Modeinben. A Makkabeus szó, mint tudod, kalapácsot jelent.
75. oldal: ...a kálebiták edomi kéniták voltak.....
76. oldal:...kálebita Dávid: mert Dávid kálebita volt, Húrtól származtatta magát. ...Egyik nemzetségük a Szalma nemzetsége, elindult, hogy visszafoglalja Efratát.....
80. oldal: - ..Cádók Eleázártól, Áron idősebbik fiától származott....
81. oldal: ...Éli elnézően bánt gonosz fiaival és hogy egész nemzetsége koldusbotra jut majd. A cádokiták azonban otrombán csinálták a dolgot. Célravezetőbb lett volna, ha csupán egyetlen históriát koholnak és ahhoz ragaszkodnak...
82. oldal: ...Amikor Ábrahám Egyiptomban tartózkodott, saját feleségét, Sárát nőül adta a fáraóhoz....hogyan közösült Júda a saját menyével, Thámárral, miután meghalt a fia, a gonosz Hér (akin a kálebitákat kell érteni)....
87. oldal: ...A negyedik évezred vége gyorsan közeledett......Az első évezred végén elevenen az égbe ragadtatott fel Énókh, a Tökéletes, a Könyvek Őrzője. A második évezred végén kötötte meg szövetségét az Úr Ábrahámmal. A harmadik évezred végén ünnepelte meg nagy pompával Salamon király az első Templomm felavatását.....Hátha ez a negyedik évezred egy olyan király megjelenésével záról, aki elődeinek minden tulajdonságát egyesíti magában: isteni származású lesz, mint Ádám, bűntelen, mint Énókh, erős hitű, mint Ábrahám, és bölcs, mint Salamon.
88. oldal: ....a negyedik milleneum vége egybeesik egy Főnix esztendővel....Pálmafából rakott máglyán hamvasztja el magát Ón-Héliopoliszban. Az új Főnix korszak a Sinai-hegyen kezdődött, a mózesi törvény bevezetésével.....
,,,én edomita vagyok és Ézsau egy tál lencséért eladta az elsőszülöttségi jogát Jákóbnak, meg elveszítette az atyai áldást is....
89. oldalon: ...a Messiásról szóló látomásban: Ki ez, ki jő Edomból, veres ruhákban Bocrából, aki ékes öltözetében, ereje sokaságában büszke?.......A sajtót egyedül tapostam..és megváltottaim esztendeje eljött. - Ki a megváltott? - Edom lett megváltva...Messiás edomita lesz?....- Hogyan lehetne különben a második Ádám? Mert Edom és Ádám ugyanaz a személy, Hebron Vörös embere... a Messiás Lévi törzséből támad, mint főpap és Júda törzséből, mint király.....
....Papsága minden embert tanít a földön,
és kegyelem által kezdődik el a világosság,
amelynek vége a bűn vége lesz.
94. oldal: ...A végítélet napján, amikor Dávid király és az ő fia, Salamon király együtt feltámadnak dicsőségben, elszámolást kérnek majd Énókhtól, a Könyvek Őrzőjétől és ujjukkal a Templomra mutatva ezt fogják mondani:........Tudnak-e a halott emberek pénzt kölcsönözni? - kérdezte Zakariás....Ha pedig halott embereknek nem lehet saját pénzük, akkor Heródes király nem sértette meg Dávidot, sem Salamont, amikor kincset vitt el a sírjukból....
95. oldal:...Azokat a kelta katonákat a király bizonyára azért ölte meg, hogy kiengesztelje a Kutyafejű Istennőt! Nagyon jól tette!........A legtöbb ilyen csodás dolog éjnek idején történik - fehér páncélba öltözött alakok fehér lovon vágtatnak eszeveszett iramban az utcákon, majd hirtelen eltűnnek, mintha elnyelte volna őket a föld...kiáltások és kopogtatások hallatszottak a templomudvarok kövezete alól, titokzatos tüzek lobbannak fel a király palota tetején és úgy tűnt, mintha az egész épület lángokban állana. Hasonló csodákról jöttek hírek Betlehemből, Hebronból, Szamáriából és máshonnan....Különös álmokat álmodtak, nyomasztó látomásokat láttak....
96. oldal: ...trombitahang harsant a csendes éjszakában, fej nélküli kísértetek sétáltak, a jerikói úton magas, lefátyolozott női alakot láttak, aki kézen fogva vezetett egy majmot....este Zakariás látott a Templom Szentélyében.
A Gádók házából származó Zakariás házassága révén rokonságba került Joákimmal, mivel Hanna legidősebb nővérét, Erzsébetet vette feleségül....
Azon a napon Zakariás teljesített szolgálatot a tömjénoltárnál. A papok csoportokba voltak beosztva, ő a nyolcadikba, az Abija-csoportba tartozott....
Zakariás előzetesen böjtölt és szertartátosan tisztán, kifogástalan öltözékben lépett be napnyugtakor a Szentélybe, hogy megtisztogassa a hétágú arany kandeláber gyertyáinak a kanócát és édes illatú tömjént hintsen az oltárra.
....a tálakat színültig megtöltötte szentelt olajjal...az oltár izzó parazsára rakta
a tömjénkúpokat, meghintette sóval, ismét leborult és imádkozott.. hallotta az Aszáf fiainak nevezett templomi kórus énekét: ...A megváltottak új éneket zengtek a te nevedhez a tengernek parjtján. Együtt magasztaltak és királyuknak vallottak téged és hírdették: Az úr fog uralkodni, Izraelnek, az ő népének Megváltója.
....Zakariás tudta, hogy most az esti bárányt áldozzák fel.....egy hang törte meg a Szentély tökéletes csendjét: halk hang volt, félig suttogó, félig lihegő.....a Szentek Szentélyéből jött, ahová senki emberfia be nem teheti a lábát, egyedül a főpap: abban a szobában maga Izrael istene lakozik.
98. oldal: ....Zakariás - kérdezte most a halk hang -, mi az, ami itt ég az oltáromon? - Édes illatú tömjén, Uram - eldadogta a pap - így rendelte a törvény, amelyet szolgálnak, Mózesnak adtál. - Hát szajha vagy hímringyó a Szentség Napja? - kérdezte szigorúan a hang. - Storaxot, fésűskagyló záróizmát, tömjént, marthaxet kell-e az orrlyukaimnak szagolni egyszerre, mindezek egyyütt égvén cédrusfa parázson? Izzasztó fürdőt akarsz talán készíteni a Szentség Napjának?
...Hajdanában Ráhábnak, a szerelem istennőjének papnői a májusi szerelmi orgia előestéjén szoktak ilyan összetételű tömjént égetni a szentély padlózata alatti üreegben. Az üreg nyÍlása fölött fókabőr sátor állott....A storax egy platánhoz hasonló, fehér virágú, Izisznek szentelt fa mézgája,..egy görög szóból származik, amelynek jelentése: nemi gerjedelmet okozó. A fésűskagylós Aphroditénak, a ciprusi és főniciai szerelemistennőnek volt szentelve, a mítiszok szerint az istennő egy óriási, delfinektől vontatott fésűskagyló-héjban utazott a tengeren....A Főnix-madár is ...tömjénágacskákból rakott máglyán égeti el magát Héliopoliszban. A narthex nem egyéb, mint a ferula nevű növény, amely Szilénosznak, a dionüszoszi orgiák öreg kéjencének a jelvénye...
99. oldal: ...A függöny és a fal között iszonyatos alak állt, ruhája úgy csillogott, mint a holdfény a hullámzó víztükrön. És borzalom...A feje vadszamár feje volt, szeme csillogó vörös golyó, fogai vakítóan villogtak, arannyal patkolt patáival a királyi jogart és kutyát szorította melléhez......
99. oldal: ...nem az igazi Istent imádtuk, hanem egy aranyszamarat!
A következő részekben a zsidó történelemben - ill. Edom maradványainál - Mária, Erzsébet és régi történetek olvashatóak, Heródes gyerek gyilkosságaival.
292. oldal: ...az Első Évának, vagy Akkónak, vagy Lilithnek, vagy a Fonónak - magyarázta Jézus -, akit Salamon király piócának, a Prédikátor pedig a mi egyetemes anyánknak nevez, két leánya van: Az anyaméh és a sír.
298. oldal: ....A Főnix keresztezte a Galamb ösvényét...előkészíti az utat valakinek, aki nagyobb nála.
299. oldal: ....Én ugyan vízzel keresztelek, de aki utánam jő, tűzzel keresztel majd titeket. Azokat a bűnöket, amelyeket én nem tudtam lemosni, ő majd tűzzel emészti fel. Fehér hamuvá és salakká égeti, én mondom nektek!......
336. oldal: Mária ajkához emelte az alsókarját, belevájta kutyafogait és mohón felszívta a vércsöppeket.......
337. oldal: Mária félretette a maszkot, gúnyosan vihogott és káromolta Jehovát. Jézus megragadta a hajánál fogva, jóllehet az asszony foggal-körömmel dulakodott vele, mint egy dühödt hiéna. - Annak nevében, aki a magasságok és mélységek Ura, parancsolom nektek, hogy jöjjetek ki ebből a nőszemélyből! - kiáltotta erős, csengő hangon.
És a tisztátalan szellemek, bár vonakodva, egymás után jöttek ki az asszony szájából. Jézus nevén nevezte mindegyiket és megtiltotta nekik, hogy valaha is Máriába költözzenek. Az első volt Aluka, a Pióca, a második Zebúb, a Húslégy, a harmadik Akbar, az Egér, a negyedik Atalléf, a Denevér, az ötödik Tinsemeth, a Gyík, a hatodik Arnebhet, a Mezei Nyúl és a hetedik, az utolsó Sáfán, az Üregi Nyúl.
Egy-egy démon kiűzése után egyre erőtlenebbé vált az asszony viaskodása, s mikor már az utolsó is eltávozott belőle,egész testében reszketve, erőtlenül és immár minden hatalomtól megfosztva állt ott, szájával hangtalanul tátongva.
343. oldal: ...a sziklaoltár alatt ott állt hét előkelő férfiú Táborból, akik az arkangyalok - Rafael, Gábriel, Szamáel, Mikháel, Izidkiel, Hanael, Kefarel - rituális szerepét töltötték be. Ezek felfogták a zuhanó testet, mielőtt a lába a földet érinthette volna.
362. oldal:...A démon, aki azt az embert a zsinagógában megszállta, kihívó daccal felszólított, hogy menjek vissza Názáretbe. Olyan próbatétel ez, amely elől nem térhetek ki.....
403. oldal: .....Belzebub egyike azoknak a ,,gúnyneveknek", amelyekben bővelkedik a zsidóság vallásos irodalma. Egy megtisztelő címet vagy nevet egy-két betű felcserélésével becstelen értelművé lehet változtatni.....
Hasonló névátalakítás áldozata lett az Olümposzi Zeusz szobra, amelyet Antiokhosz Epiphanész állíttatott fel a jeruzsálemi templomban. A szobornak eredetileg az volt a neve: ,,Az egek Urának Szobra". De bizonyos
betűcserék eszközlése után mindenki csak így emlegette: ,,A sivárság Utálatossága". Belzebub is ilyen gúnynév, annyit tesz, hogy ,,a döglegyek ura". Eredeti formája Baál Zebul volt, azaz Zebul Ura, ezt a címet viselte Atabüriosz. Amikor Akházia, Júda királya kizuhant egy felső ablakból és belső zúzódásokat szenvedett, nála keresett gyógyulást.
.....Baál Zobul, a Démonok Fejedelme, nyilván erőtlen aggastyán lett már, ha most varázslókat hatalmaz fel arra, hogy alattvalóit kilakoltassák kényelmes otthonukból....
404. oldal:..Isten nem a Templomban lakozik, hanem azoknak az embereknek a szívében, akik feljöttek az ünnepre.....
405. oldal: ...Mária ...bátyja Lázár, akit nagyon szeretett.....
452. oldal: ..Mária,a Hajbodorító besurrant mellette az ebédlőbe...
456. oldal: ..a kánai Simon pedig trágár tréfákat ordítoztak. Jézus nem korholta őket.
457. oldal: ....Hát nem látod az én új pásztorbotomat, amelyet a nyáj vére fröcskölt be?..
478. oldal: .....Csupán a túlsó végén ülő Tádé és kánai Simon vitatkozott tovább azon, hogy melyikük kap majd nagyobb tisztséget a megígért Királyságban...
482. oldal: ...A bálványokat ledöntik és a Városból kiűzik a hamis prófétákat, akik részt vettek az Égi Királynő, Tammúz, Dionüszosz és Zeusz kultuszában...Közben néznek arrra, akit feldaraboltak, a jeruzsálemiek nézik a keresztüldöfött ember holtestét és végre megértik: provokatív hamisságaival megmentette őket a pusztulástól. Azután felvirrad az Úr napja, a borzalmak napja. A világ összes népe Jeruzsálem ellen vonul és elfoglalja a Várost, kifosztja a házakat, meggyalázza a nőket és a lakosság felét fogságba hurcolja. De hirtelen megjelenik Isten Fia, megveti lábát az Olajfák Hegyén, ami kettéhasad.....
Miután Jehova e csoda által megmentette Jeruzsálemet, dögvésszel sújtja a Város elnyomóit...Ama kevesek, akik megmaradtak, megtérnek, s évről évre felmennek Jeruzsálembe, hogy ott megüljék a sátoros ünnepet......
Így végződik a költői mű, Zakariás azonban sohasem merte vízióját tettre váltani, ezért látomása beteljesülésére váró prófécia maradt.
503. oldal: ..Ennek a teremnek az ajfófélfáján a meduzát láttam felszegezve - mondta Jézus. Kajafás elvörösödött dühében....
570. oldal: ..Jézus származásának ellentmondó és homályos mozzanatait így képes megmagyarázni a kereszten elhelyezett feliratot: INRI - Iesus Nazarenus REX Iudaeorum (A názáreti Jézus, a zsidók királya)....
571. oldal: ....Istar-Astarte, az egyiptomi Ízisz, a kisázsiai Magna Mater-Kübelé, a föniciai Anat, az ótestamentumból ismert Ég Istennője, a görög Héra, Démétér, Ártemisz, Aphrodité.......Éva, minden élők anyja, vagy a görög Pandóra, a mindent adományozó.....
574. oldal: Szíria és Palesztina szent helyeinél tisztelt istenségek közös neve: Baál. A kánaáni teológia a különböző helyi Baálokat (pl. Baál-tebúb - Belzebub, Baál-peór - Belphegor) egyetlen Baál (termékenységisten) megszemélyesítésének tekintette.
Tartalom
1. Együgyűek
2. Rékáb gyermekei
3. Miriám születése
4. Az a valaki
5. Mikál örökösnője
6. A jelenés
7. Mária Én-Rimmonbab
8. Antipatrosz király pörbe fogása
9. Zakariás vége
10. A születés
11. Menekülés Egyiptomba
12. Leontopoliszban
13. Visszatérés Egyiptombóól
14. A törvénytudók
15. A megszégyenítés
16. Nyíl és cserép
17. A hórebi négy állat
18. A terebintus vásár
19. Ádám király
20. A gyógyító
21. A költő és a bölcs
22. A vőlegény
23. Isten Országa
24. Az adósság
25. A mészáros kampója
26. A kard
27. Harminc ezüstsékel
28. Harminc aranytalentum
29. A kutya hatalma
30. A búcsú
Történelmi kommentár
Utószó a magyar kiadáshoz
Heródes családfája
A kiadó utószava
Magyarázó jegyzetek
Kiadja) Gondolat, a TIT kiadója, felelős a Gondolat Kiadó igazgatója
Felelős szerkesztő: Fögler Klára, műszaki vezető: Kálmán Emil, műszaki szerkesztő: Vaisz György, borító és kötésterv Kiler Marcella munkája. Megjelent a Csehszlovák Szocialista Köztársaság és a Magyaar Népköztársaság közös könyvkiadás egyezményének keretében 35000 összpéldányszámban, ebből 570 példány a Madách Könyvkiadó - Bratislava részére, a Gondolat Könyvkiadó (Budapest) gondozásában.
Zrinyi Nyomda Budapest, felelős kiadó: Bolgár Imre igazgató
|