Hajnal hasad
2008.04.26. 04:37
Ez a vers az elesett emberről szól, az elemek táncáról, s hogy adasson meg a világtól legalább az, hogy megtudja: hol van az, kit társául rendelt volna az élet?
Hajnal hasad, felváltva az éjjelt.
Madár dalol, csivitelve szépen.
Nem látszanak csillagmiriádok,
Pedig megvannak a fenti világok.
Emberekről mit mondanának el,
Látják-e vajon, ki hajnalban kel,
A mindenségbe merül gondolata,
Hol van benne az ő rossz sorsa?
Megírták vajon életét előre?
Tudják-e, mi vár itt az élőre?
Be jó lenne egy nagyobb hatalom!
Törődik a világ azzal, aki szélmalom
Táncban pörög, forog a kerék párja,
S kettős haláltáncát ember járja?
Csillagok, csillagok, jól nézzetek meg,
Emberi létemben kérem, segítsetek!
Parányok, nagyok égi világa,
Ki segít embernek, ki él hiába?
Angyalokat hívjak, égi segítőket,
Vagy talán mást, nem látni őket,
Sehol és sehova nincs menekvés,
Merre fussak, hol emberség elvész?
Nem divat ez már ma, nyűg az értelem,
Új divathóbort lett káros kényszerem.
Szerettelek világ emberekkel nagyon
S benned az állatokkal, s vadon
Erdeiddel, szigetekkel, kékséggel,
Milliárdnyi ajándékod szépségével!
Régóta nem gyönyörködöm,
Mintha megjött volna az ős-ködöm,
Káosz-hatalom Kos-nővel utánam.
Többé soha nem leszek fáradt,
Nem dolgozom, régen nincs erőm,
Mintha ninózna belül a velőm,
Harcot ví életre-halálra a vérképem,
Csontjaim roppannak, az énképem
Legyengülten vár megváltóra,
De addig, míg lemegyek a tóra,
Ott várni a végkifejletet zápor alatt,
- akad a nyomorultnak is falat -,
Esőbe sápad a nap, mikor megyek,
Ha sétálok, elborulnak fellegek.
Sokat nevettek rég ezen mások:
Kimegyek bezártságomból, átok
Ül talán rajtam: jön a zivatar.
Égi hatalom is embert takar
Hatalmas erővel, hihetetlen,
Itt van a bibliai Betlehem!
Míg szerelmemet meg nem lelem,
Ki lett volna örökké a kedvesem,
Nem mehetek. Tán’ láttam valahol,
Utcákon, vonaton, villamoson.
Hajnal hasad, köd szétoszol hamar,
Közeleg Reggel napsütéssel, s takar
El minden csillagot, éji világot.
Csodálatos jó reggelt kívánok!
szombat, 2008. április 26.
|